vrijdag 19 mei 2017

Eerste blog

Oma Marion blogt. Dat is best wel een beetje eng want waar ga ik het over hebben? Ik heb daar van tevoren wel over nagedacht maar al die gedachten blijken plotseling verdwenen.
Ok, ik weet ik dan niet meer waar ik het over wil hebben? Natuurlijk wel, ik wil het over het ouder worden hebben. Hoe voelt dat, waar voel ik dat, wat vind ik van mezelf als ik ouder word. Wat vinden anderen van mij als ik ouder word, eigenlijk is dat niet zo belangrijk, maar toch... hoe zien anderen mij? Hoe is het voor mijn kinderen als hun moeder ouder wordt. Hoe lang ben je oud en wanneer ben je dat?
En wat vind de maatschappij van oudere mensen? Kunnen we de klok een beetje terug draaien als je dat zou willen? Oma zijn.... hoe leuk is dat? Zo komen er toch wel een heleboel vragen naar boven. Het is wel een hele stap voor me om dit in dit blog te gaan zetten, ha, ik wilde zeggen, om dit op papier te gaan zetten. Ja, dat is de oude tijd. Nu is het een blog. 
Ik ben niet iemand die gemakkelijk over zichzelf praat, ik ben een introvert persoon, dus dit gaat een uitdaging worden. Maar het lijkt me heel spannend om het te proberen. 
Tja, hoe oud ben ik dan wel? Al over de zeventig. Oud dus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...