woensdag 7 juni 2017

Ouder worden, hoe voelt dat?



Ouder worden, hoe voelt dat?



Hoe voelt het ouder worden? Best lastig soms en confronterend. Dat zijn de momenten dat je je realiseert dat je niet meer zo in de markt ligt. Dat ze U en mevrouw tegen je gaan zeggen. Het begint bij de bakker, die zegt opeens U. En voor dat je het weet zegt iedereen U tegen je. En mevrouw, kan ik U helpen? In het begin zei ik nog wel eens, zeg maar je tegen mij hoor. Dat doe ik nog wel maar vaak is het moeilijk, vooral voor jonge mensen om je te zeggen. 
Laatst liet ik de hond uit in het park en maakte een praatje met iemand die ook twee honden heeft die uit Spanje komen. De mijne komt daar ook vandaan. Ze is stewardess en omdat ik dat ook ben geweest hebben we wel wat te kletsen. Maar ze blijft U zeggen. Ik nodigde haar uit om je tegen mij te zeggen en ze keek me aan en zei: dat doe ik wel,  maar je bent wel een echte U hoor. Ik moest daar om lachen en had het nog nooit zo eerder gehoord. 

Zo midden vijftig begon ik te merken dat ik als oudere werd gezien, ikzelf had daar helemaal geen idee van. Ik vond het best moeilijk, Ik was gewend aan aandacht om hoe ik er uit zag en dat begon te verdwijnen. Er werd nooit meer naar me gefloten op straat, die tijd was over. 
Ik  realiseerde me dat ik altijd heel afhankelijk was van de goedkeuring van anderen en dat er een andere tijd aan brak. En nu? Ik voel me nog steeds niet oud, het lukt me gewoon niet. Ik ben onbeschrijfelijk nieuwsgierig dat wel. Ik wil graag alles weten en onderzoeken en ik zie niet gebeuren dat het overgaat. Nog altijd wil ik wel dat iemand mij aardig vindt, dat zit er zo in gebakken. Het verschil is dat ik het me  realiseer en er dan mee ophoud.
Dit was een klein verhaaltje over hoe het ouder worden bij mij voelt.

                                                       Afbeeldingsresultaat voor oude dame met rimpels cartoon free image

Ik heb dus veel last van stijfheid, dat ligt ook aan het weer, in de winter is dat meer. Is daar iets aan te doen? Ja, wat bij mij helpt:
Visolie
Vitamine C
Collageen.
Over visolie wordt altijd heel veel gezegd, die moet je wel kopen en die niet want dat komt uit de vervuilde zee. Krill visolie schijnt fantastisch te zijn maar is erg duur. Ik gebruik zelf COD olie wat hetzelfde is als levertraan. wie herinnert zich dat niet van vroeger, en wie vond het niet verschrikkelijk om levertraan te slikken.
Gelukkig werd dat wat gemakkelijker toen er sinaasappel aan toegevoegd werd, maar het was nog steeds niet echt lekker. Deze COD olie komt in capsules en ik neem er 1 of 2 per dag. En levertraan is ook visolie en ik voel me er lekker bij. Een fijne bijkomstigheid, het is niet duur.
Vitamine C is noodzakelijk hierbij anders wordt de olie niet opgenomen en buiten dat is Vitamine C een anti-oxidant en dat is noodzakelijk om niet snel te verouderen.
De dosering is 1000 mg, 1 per dag.
Collageen: het smeermiddel voor je gewrichten en voor je huid, dosering 6 tabletten per dag.
Wat me eraan herinnert dat ik dat vandaag ben vergeten om te doen. Morgen dan maar. 
Behalve dat het je gewrichten goed doet, wordt ook je huid soepeler door deze supplementen en da je dat gauw merken.

Afbeeldingsresultaat voor oude dame met rimpels cartoon free image

Ik kan me voorstellen dat je zegt, dat kost allemaal weer geld. Dat klopt en toch laat ik me daardoor niet weerhouden, ik merk gewoon dat het me goed doet. 
Bij wie koop ik deze supplementen? Bij Holland en Barrett, de voormalige Tuinen en  deze supplementen krijg je 2 flessen voor de prijs van 1. dat schiet lekker op. Ik weet eigenlijk niet of dat altijd zo is maar nu wel.Een fantastische winkel trouwens, je kan er zoveel vinden.
En wilt U reageren of heeft u een tip, heel graag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...