dinsdag 27 juni 2017

ouder worden - formidable







Ouder worden, formidable





Super  video, voor de meesten van ons niet weg gelegd deze act, maar leuk om te zien. Het mooiste vind ik altijd van Britain got talent dat het eerst niets lijkt er wordt een beetje scheef gekeken,  maar dan......
swingt Oma de pan uit. Deze Oma zou dat trouwens echt niet meer kunnen maar ik vind het geweldig om te zien. 
Een paar blogs ben ik even echt oma geweest en nu ga ik weer verder met het ouder worden .

Gisteren ben ik naar Artis geweest, inderdaad,  met mijn kleinkinderen. Al jaren daar niet meer geweest en er liggen zoete herinneringen, tenslotte ben ik een echte Amsterdamse. Kilometers gelopen maar gedaan, ja hoor, thuis gekomen was ik behoorlijk stijf. Ik vermoed dat het bij de meesten van ons speelt, stijvere en stramme spieren. Er waren ook heel veel Opa's en Oma's in Artis en niet iedereen wandelde even gemakkelijk.

In mijn vorige blog heb ik geschreven wat ik zoal aan supplementen slik en dat helpt,  maar dit recept kwam ik onlangs tegen en ik kan het echt iedereen aanraden.Dit recept is trouwens "HOT" Het is geweldig! Het smeert de gewrichten op een natuurlijke manier, gaat pijn en ontsteking tegen,  het is onderzocht of het werkt werkt en ja, ik vind het heel lekker al zal niet iedereen het daarmee eens zijn. Het recept komt uit het PALEO kookboek, een manier van eten om zo gezond mogelijk door het leven te gaan.

Daar komt-ie dan: BOTTEN BOUILLON. Ja zeker, bouillon getrokken van runderbotten. Kan ook van kippenbotten trouwens. Zit ik er heel erg naast als ik denk dat dit voor de meesten van ons niet zo vreemd is? Vroeger trokken we vaak een sterke bouillon, tegen verkoudheid en griep. Een goed getrokken bouillon maakt je warm en je voelt dat het goed voor je is. Maar voor je spieren en gewrichten? En zeg ik nu dat het ook tegen de pijn helpt? Ja, dat zeg ik.Het zijn de nieuwste inzichten omdat een lang getrokken bouillon en dan heb ik het over 72 uur, jawel, heel veel gelatine bevat en heel veel mineralen.

Dit zijn de feiten wat een botten bouillon voor je doet en het is onderzocht:
Je stoelgang wordt beter, gezondere gewrichten, vergroot je immuunsysteem, vermindert rimpels en verbetert de kwaliteit van je huid. 
Dat is allemaal niet niks.

In feite vind ik het formidabel. O, wat vind ik dit toch een geweldig lied, ik kan het niet nalaten om te laten horen. Hier is formidable!



Ik geloof dat we allemaal formidable zijn. Maar eigenlijk weet ik het niet zo gauw. Ik ga daarover nadenken. Waar ben jij formidable in? 
Je bent altijd welkom om te reageren, vind ik leuk ook.

Een botten bouillon is niet zomaar gemaakt en het is ook niet hetzelfde wanneer je een karkas van een kip enkele uren laat trekken, hoewel dat ook heel erg lekker is.  Maar de kracht zit hem hier in het laten trekken van de bouillon tot zo'n 72 uur. De botten worden dat zacht gekookt waardoor de mineralen en gelatine vrij komen. En er gaan veel groenten in.

In de volgende aflevering zal ik het volledige recept geven, het is niet alleen maar even van botten in water opzetten, er komt meer bij kijken. tot de volgende keer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...