zaterdag 1 juli 2017

Ouder worden, een cruise en het recept.

 

Ouder worden, een cruise en het recept



Klik op onderstaande link voor fantastisch filmpje over cruise. Het lijkt me wel wat.

Ik weet wel dat ik het niet zou doen, maar waarom eigenlijk niet? De enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat ik teveel weg ben en dat ik mijn kinderen en kleinkinderen te weinig zou zien. O ja, en ik heb ook nog een hond en kat op leeftijd. 

Dank je wel Reini voor deze link, het kostte wat moeite om hem op het blog te krijgen, maar toch gelukt! Denk je dat Ben ook meegaat? Ha, ha, we nemen gewoon iedereen mee!!
Ik hoopte dus dat ik de video kon downloaden maar dat gaat niet omdat het een facebook video is en You Tube dat niet toe laat geloof ik.  Maar als je op de onderstaande link klikt, zie je hem ook.


https://www.facebook.com/OngelooflijkNL/videos/892510570884623/

Wie herkent dit nog? Met dank aan Oma Dingen.

'Wie kent dit nog?? ❤️'

Ik heb heel lang dit ook gedaan, volgens mij komt dit ook weer in. Alleen blijven de rollers dan vanzelf zitten en niet met die pinnen erin die zo in je hoofd staken.

Afbeeldingsresultaat voor free image. oma cartoon




En hier het beloofde recept van de bottenbouillon. En met dank aan de PALEO recepten!

1 pond botten, runderbotten het liefst, je kunt ook vragen naar botten voor de hond, is goedkoper.
1.5 liter water
1 lepel appelazijn
1 ui in stukken gesneden
1 pak soepgroente
2 laurierblaadjes
wat rozemarijn
3 teentjes knoflook
1 theelepel zwarte peperkorrels

Doe dit alles bij elkaar in een grote pan en breng het aan de kook en dan op een laag pitje zetten, verwijder het schuim dat er op komt.
Nu komt het, lieten we het vroeger een paar uur trekken, nu gaat het over 48 uur! Waarom? Omdat het de bedoeling is dat je de botten zacht kookt. Daar zitten de vitamines en mineralen en gelatine in die zo goed voor jouw gewrichten zijn. Het komt er dus op neer dat je de bouillion nachts uitzet. 

Je kunt het ook  met kippenbotten maken, trektijd 24 uur en voor visbouillon is het 8 uur. Als je klaar bent, laat de bouillon staan en haal de volgende dag het vet er af als je de bouillon  vetarm wil hebben. Je kunt de bouillon invriezen, de moeite waard als je elke dat een kleine portie wil nemen.
Nog 1 keer de voordelen van deze heerlijke bouillon:

  • Gaat ontsteking van de gewrichten tegen
  • is goed voor de vertering
  • geeft een oppepper aan je immunsysteem
  • vermindert rimpels en verbetert de kwaliteit van je huid.
Volgens mij de moeite waard om te proberen. 

Afbeeldingsresultaat voor oma cartoon, free image



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...