maandag 19 juni 2017

Over Oma zijn




Over Oma zijn





Deze video gaat over de oudste turnster ter wereld. 
Ongelofelijk wat deze dame van 91 presteert. Ik vind het ook een beetje eng dat iemand dat nog kan op deze leeftijd  Maar kijk eens naar die prachtige benen, ongetwijfeld te danken aan het vele oefenen!



Deze week was ik Oma, ik ben natuurlijk altijd een Oma, maar deze week helemaal. Vandaar dat deze blog een beetje laat is want ik had gewoon geen tijd! Ik heb vijf kleinkinderen, waarvan er vier in Nederland wonen en eentje in in het buitenland, in Curaçao. Vier prachtige meiden en een jongen van nu net een jaar. 

Mijn jongste dochter en man en hun kindje Nash zijn nu in Nederland en hebben deze week bij mij gelogeerd. Druk, druk en zo ontzettend leuk.

Kleine Nash onderzoekt alles,hij voert de hond vanuit zijn kinderstoel, gooit alle lepels die aan de zijkant van het keukenblok hangen, op de grond. Zijn fles houdt hij ondersteboven, hij vindt de afstandsbediening van de televisie en ik krijg meteen een vreemd kanaal erop. Hoe krijgt hij het voor elkaar?? Hij lacht mij toe met zijn stralende blauwe ogen en wil opgetild worden. Even maar, dat wel, dan wil hij naar zijn mama of papa.

Ik vind het heerlijk om Oma te zijn, ik had dat nooit gedacht maar het is echt leuk, er was  meteen een herkenning toen mijn kleinkinderen werden  geboren. Waarom? Geen idee, maar het was gewoon daar. Zo bijzonder om een kindje te knuffelen wat bij jou hoort maar toch ook weer niet. 

Ik ben oma, geen mama, geen slapeloze nachten, geen zorgen over voedingen, hoewel, dat zeg ik nu wel maar als je dochter of zoon aangeeft dat het allemaal wat moeilijker gaat, maak je je toch zorgen. 

Mijn oudste kleindochter Martje, is bijna zeventien . Haar zusje Anna  is twaalf, Dan Nora, is ook twaalf  en Ella is zes. Heerlijke meiden en ik ben zo trots op ze. Het leukste is dat ze altijd zo blij zijn als ze Oma zien, we knuffelen wat af.  Helaas is Opa al een aantal jaren geleden overleden. En met deze dagen mis ik hem bijzonder. Hij was een echte familie man.

En als kers op de taart is daar nu kleine Nash, net 1 jaar oud." O Oma," roepen zijn nichtjes." Hij is zoooo schattig" en dat is ook zo." Kijk eens Oma, die blonde haartjes, so cute. Hij is te leuk," roepen ze in koor en zijn niet meer  bij hem weg te slaan. Ik ook niet, hij is echt heel schattig.

Nash vindt al die aandacht prachtig, met zijn mooie blauwe ogen en leuke lach palmt hij iedereen in. Mij ook natuurlijk, al denk ik er nachts toch wel anders over. Hij slaapt in de grote slaapkamer in het logeerbedje bij zijn ouders. Ik slaap in de kamer ernaast. 

Nash heeft last van de jetlag, negen uur verschil met Curaçao eist zijn tol. Om de paar uur wordt hij hard huilend wakker.  Pas na 3 dagen slaapt hij een nachtje door en zijn zijn ouders er weer van overtuigd dat het goed komt. 
Oma wist het natuurlijk al langer al zou het wel fijn zijn als ik weer snel in slaap kon komen. 

Gisteren was  iedereen er, we hadden geen kind aan Nash met al zijn nichtjes om hem heen. Als een kleine prins strooide hij met zijn charmes. We gingen met z'n allen naar de kinderboerderij hier verderop. Nash in zijn nieuwe wandelwagen die net bezorgd was. bij aankomst met het vliegtuig in Amsterdam bleek dat zijn oude wandelwagen helemaal in elkaar gedrukt was. maar bij www.bol.com was er gauw een nieuwe gekocht. Even als een paar schattige blauwe nieuwe schoentjes. Maar Nash wil er niet op lopen. Waarom zou hij ook? Op Curaçao loopt hij nog niet op schoentjes.

Vandaag  is Nash logeren in Amsterdam met zijn papa en mama. Dat was afgesproken en zaterdag vliegen ze weer terug naar Curaçao.

Het is heel stil in huis nu, zoals altijd ben ik daar een beetje verdrietig over, het was zo gezellig. Ik mis Opa nu heel erg, het is fijn als je dit kunt delen. En hij zou het ook zo leuk hebben gevonden.

Ik vind het ook wel weer lekker, m'n eigen ding doen. En, ik ben best een beetje moe. Ik denk dat ik maar even mijn ogen dicht doe.



Afbeeldingsresultaat voor oma in schommelstoel cartoon free image







Voor alle Opa's en Oma's die iets voor hun kleinkinderen willen kopen, de online speelgoed winkel Lobbes.De online speelgoed winkel


En heel veel kinderschoenen op dit moment met hoge kortingen opwww.sarenza.com

Oma Dingen's photo.
Tot de volgende keer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...