dinsdag 18 juli 2017

Ik kan het weer niet laten, Oma's kleinkinderen





Ik kan het weer niet laten, Oma's kleinkinderen









Het jaar is bijna voorbij, een heel drukke tijd voor de kinderen, de vaders en de moeders en de opa's en de oma's.

Eerst ben ik met Olga en Ella en Nora naar Artis geweest, alweer 2 weken geleden. Ik had toegangskaartje gewonnen bij de Bankgiroloterij, de enige loterij waar ik aan mee doe en het waren er wel vier. Dus op naar Artis.

 Nu kom ik uit Amsterdam en ik houd van nostalgie en daar hoort Artis ook bij,  dus ik vond het helemaal leuk. En Artis zag er prachtig uit. De gouden letters op de voorkant van de hekken werden net geschilderd. Eigenlijk vond ik dat er niet zoveel veranderd was, behalve dat het er super uit zag, de gebouwen allemaal tiptop onderhouden.

Nora en Ella zijn niet te houden. Ze hollen vooruit, enthousiast over wat ze allemaal zien. De tijgers, de leeuwen, zwarte panter, de olifanten en een lief klein olifantje en de giraffen.





En kijk eens, een pas geboren giraf! Aandoenlijk staat daar een pas geboren giraf op vier wankele pootjes. Nathalie smelt helemaal." O Oma, mama kijk, dit is te schattig." Ze is zo enthousiast en het is ook een aandoenlijk plaatje, wat een prachtig girafje. 

Een klein minpuntje:
Er zijn geen beren meer, dat vind ik toch wel een gemis, geen bruine beren en geen ijsberen ook meer sinds vorig jaar geloof ik.
Maar verder, de apen rolden over de apenrots, de orang-oetan  die op Bokito lijkt, keek dominant om zich heen naar leuke apinnen. De slangen bewogen niet, dik opgerold trokken ze zich niets aan van alle bezoekers. Esther is gefascineerd door de slangen maar wel een beetje teleurgesteld.





        Op naar het aquarium, ook hier, wat een nostalgie, een donkere ruimte, een catacombe,  met prachtige vissen . Zo zag het er vroeger ook uit. Een spannende ruimte. Gekleurde enorme vissen zwemmen statig door het aquarium, bewonderd door de kinderen die net zoveel lawaai maakten als in een zwembad.










En dan naar de vlindertuin, het insectarium laten we links liggen, we hebben allemaal niet zoveel met insecten en gaan naar de vlindertuin.Ik was daar nog niet eerder geweest. Ik kom in een heel warme ruimte met zoveel vlinders. En wat voor vlinders, in alle kleuren. Vooral de blauwe vind ik prachtig. Eentje kiest Olgas hand uit om erop te gaan zitten.Ik kijk naar de trillende vleugels en ben een beetje ontroerd door zoveel schoonheid.









Daarna nog naar de zwarte panter, wat een prachtig dier.
Ik ben nu wel behoorlijk moe, ik ben ook niet zo jong meer.... Op het terras nemen we nog een frietje en iets te drinken en dan nemen we afscheid van Artis, het was een mooie dag.




Afgelopen Zaterdag had Nora een dansvoorstelling, heel professioneel in het Spant in Bussum, alleen Oma is niet geweest. Ik word helemaal gek van het lawaai, zo hard. Waarom moet het altijd zo idioot hard?  Maar misschien was Nathalie nu wel heel erg teleurgesteld? Ik vroeg het aan haar:" Vind je het heel erg als Oma niet komt? Anders doe ik wel oordopjes in hoor."  "Nee hoor Oma," zei Nora," ik vind het echt niet erg als je niet komt"." Echt niet?"" Nee, echt niet Oma."  De voorstelling hoorde ik, was een groot succes. Ze had zo goed gedanst. Dat vond ik dan toch wel jammer dat ik het niet heb gezien.

En Zondag hadden we het afzwemmen van Ella, haar eerste diploma. Ze deed het fantastisch en vooral bij de rugcrawl, ze zwom iedereen voorbij!Goed gedaan schatje.

Donderdag was het toneelstuk Van de kinderen van de laatste klas van Nora. Zij zit op de Vrije School en de toneel opvoering was prachtig. Ik heb echt genoten. Ik verbaasde me over de enorme teksten die ze had moeten leren.



Het was me het weekje wel zo vlak voor de vakantie en helaas kon ik niet bij mijn andere kleinkinderen zijn. Zij wonen in Waalwijk en dat maakt het lastig. Anna gaat nu ook naar de Middelbare school en Martje is over naar de vijfde klas. Proficiat lieve meiden en ik ga jullie een paar weken missen maar jullie komen ook nog hier logeren toch? 





Veel plezier op vakantie bij de scouting.
En dan hebben we nog kleine Nash, die maakt zijn eerste stapjes in Curaçao,zo schattig!! O, wat wil ik jou graag knuffelen.
En ik vond nog een leuk filmpje! Nee, het wordt toch een foto, ik krijg het niet voor elkaar met het filmpje.








                                                                                                                                                                                      








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Dat kan hier

Oma in de box

Oma in de box Ouderen worden graag in de reclame gebruikt. Wij als ouderen zijn kennelijk goud waard, er is altijd wel een rec...